Te Anau - Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu Te Anau - Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu

Te Anau - Milford Sound

Blijf op de hoogte en volg jannes

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Kia ora,
geweldig hoeveel verschillende kanten nieuw zeeland heeft, als je denkt dat je het allemaal hebt gezien, komt ze weer met iets nieuws. De route van Te Anau naar Milford was heel bijzonder met verschillende plekken waar je kon stoppen omdat er iets moois te zien of doen was.
Onze eerste stop was bij de mirror lakes, kleine meertjes met stil water, zodat het lijkt alsof er een spiegel onder de bergen ligt, en je ze dus in spiegelbeeld ziet. Klinkt niet zo spannend, maar geloof me, je moet het met je eigen ogen zien.
De volgende stop was de wandeling van drie uur(wij deden er 1.20 uur heen, 40 min terug over!), maar het was elke minuut waard. Je loopt langs een snelstromende rivier waar je de bodem van ziet, en je komt in een soort regenwoud terecht, met overal groen, beekjes, enorme bomen(opnieuw, klinkt niet bijzonder, je moet het zien..), en vooral heel veel klimmen. De paden zien er niet uit als paden, zijn heel smal en gemaakt door de natuur ( denk een soort trap van boomwortels of een droge rivier), en als er niet zoafentoe een bordje had gehangen ben je de weg zo kwijt. Na een warm uur en twintig minuten kwamen we aan bij Lake marian, waar geen busladingen toeristen rondlopen omdat onze wandeling de enige manier is om het te bereiken, een meer waar je het water zo in ziet stromen uit de bergen en waar je een geweldig uitzicht hebt.
Ons hostel bij milford sound was zo mooi! Het had iets weg van een hoop berghutjes bij elkaar, maar dan tussen de tropische planten. Het enige nadeel daar waren de sandflies. Een soort fruitvliegjes, maar deze steken en zitten écht overal. Een rondje met je mond open en je hebt gegeten (serieus, er waren echt mensen buiten aan het eten, die hebben meer vlieg op dan iets anders). De nederlanders waar we de kamer mee deelden vertelden dat je ze in Australië ook hebt, maar dan van 10-15 cm. Ik kan niet wachten.
In de ochtend hebben we een cruise van twee uurtjes door milford sound gemaakt, wat heel indrukwekkend was. Watervallen van drie keer de niagara falls, en vijftig verdiepingen hoog.
Al kan je er minder van genieten als je op je slippers kou staat te lijden, omdat je te eigenwijs bent om normale schoenen aan te doen.
Helaas alleen maar zeehondjes gezien, geen pinguins en dolfijnen, die er ook horen te zitten, voor de zeehonden had ik ook naar texel gekund..
Maar we zijn hier nog niet weg, wie weet komen we die ergens anders nog tegen!

• 05 Februari 2014 - 11:16

Wies:

Hallo Jannes! Hardstikke leuk om jouw blog tot nu toe te lezen, ik ga t zeker volhouden. Het klinkt allemaal zo prachtig, de kans dat ik deze natuur met eigen ogen ga aanschouwen is erg klein dus ik geniet van jouw avonturen en beschrijvingen!
    Heel veel groetjes, Wies

• 05 Februari 2014 - 13:25

Marianne Van Duuren:

hahaha...je hebt het meer ontdekt dat naar mij was genoemd :-) mooi he.liefs en dikke kusssss

• 06 Februari 2014 - 21:16

Wilma Van Duuren:

Hoi jannes
    Super leuk om je verslagen te lezen. Wat maak je veel mee in. Ruim een week tijd en zoveel mooie plekjes al gezien. Foto,s zijn prachtig.
    Ik sta er wel van te kijken dat je zo sportief bent , wist niet dat wandelen je hobby was hahaha
    Lieve Jannes nog heel lang lekker genieten en leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Liefs wilma