Taupo, Rotorua, mount Maunganui - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu Taupo, Rotorua, mount Maunganui - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu

Taupo, Rotorua, mount Maunganui

Blijf op de hoogte en volg jannes

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Het is zo mooi om hier alle verschillende culturen te leren kennen. Gisteren zijn we naar een moari-dorp geweest, waar dus echt mensen wonen (ik zou gek worden als er elke dag toeristen door m'n achtertuin zouden wandelen), en ze lieten allerlei traditionele dansen en dat soort dingen zien, echt heel gaaf. Maar je ontmoet hier ook mensen die in een gebied wonen waar oorlog is (Israel bijvoorbeeld), of uit China, waar je niet zelf mag kiezen hoeveel kinderen je krijgt, en dan besef je pas echt hoe goed je het thuis hebt, en hoeveel verschil er is in de wereld. Je hoort er natuurlijk wel over op het nieuws enzo, maar hier is het zo dichtbij.
Vandaag zijn we in mount maunganoui (zo schrijf je het geloof ik), en hier loopt iedereen met een surfboard, zo krijg je echt het gevoel dat je op vakantie bent! Ik ga het morgen zelf proberen, maar ik verwacht er maar niet te veel van, het ziet er al moeilijk uit als je vanaf het strand kijkt, moet je nagaan dat je zelf op zo'n board moet proberen te staan..
In taupo hebben we een Duitser ontmoet waar we het heel goed mee kunnen vinden, en vandaag stond hij ineens weer voor onze neus in het hostel hier. Wat is de wereld toch klein! Over twee dagen reist hij met ons mee richting coromandell, en dan is onze reis door nieuw zeeland al weer bijna afgelopen.. De tijd gaat zo enorm snel hier!
Ik ben benieuwd naar Australië, maar voor nu moet ik morgen eerst maar zien te overleven, wish me luck!

• 25 Februari 2014 - 13:48

Joris Buijs:

Hallo Jannes,

Ik zag je laatst op tinder en ik ben super verliefd op je