Hobbits en heel veel schapen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu Hobbits en heel veel schapen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van jannes duuren - WaarBenJij.nu

Hobbits en heel veel schapen

Blijf op de hoogte en volg jannes

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Te eigenwijs om zonnebrand te gebruiken, want boven in de bergen is dat toch niet nodig, daar is het koud. Weer wat geleerd, boven in de bergen lukt het me toch om flink te verbranden! Het was ook wel prachtig weer, strakblauwe lucht, en flink warm. Met een gondellift zijn we de berg opgegaan, zodat we uitzicht hadden over queenstown en het meer. En nog een stuk omhoog met een gammele skilift kon je naar beneden rodelen. Er werd ook nog gebungeejumped en geskydived, maar dat hebben we toch maar laten zitten..
Vandaag zijn we vanuit queenstown naar Te Anau gereden, een stuk van iets minder dan 200 km over een weg met aan de ene kant een meer, en aan de andere kant een gebergte wat er uit zag alsof er zo een hobbit de weg over zou kunnen rennen, het zag er precies zo uit als in de film! Verder hebben ze hier volgensmij meer schapen dan inwoners, die zie je ook overal. Het hostel waar we zitten heet steamer backpackers, en het is een stuk rustiger (wat ook geen ramp is na in queenstown midden in de nacht wakker te worden van een dronken engelse die zijn kamer niet meer kan vinden, en dan maar besluit overal even flink op de deur te bonken), en het zijn vooral wat oudere backpackers hier.
Morgen gaan we een van de mooiste wandelingen maken die nieuw zeeland heeft (vrijwillig wandelen ja!), en rijden we naar Milford, waar het ook heel mooi schijnt te zijn.
We zullen zien!

• 02 Februari 2014 - 06:24

Marianne Van Duuren:

Ohhhh zonnig zontomaatjuhhhhhh....zal er leuk uitzien :-), toch maar preventief smeren dan he.
    Leuk je verslagen Jannes, ik zie het zo voor me.
    en die schapen....ach.....tel ze maar dan slaap je 's-nachts goed. dikke kussss

• 02 Februari 2014 - 07:58

Corry Van Duuren:

Leuk Jannes om zo jullie reis te kunnen volgen. Ik heb de Bos Atlas erbij gepakt om te zien waar je zit. Je merkt nu waarom toeristen uit die landen Europa in 2 weken kunnen bekijken. Afstanden worden zo anders ervaren als hier in Nederland, waar we een treinreis van een uur al ver vinden.
    Liefs en...........smeren maar (ik zou willen dat dit hier ook al nodig was, verlang naar de zon).

• 04 Februari 2014 - 19:03

Marijke:

Mooi jannes om je verhalen te lezen. Wat kan jij trouwens mooi beeldend/ vertellend schrijven. Ik geniet er van. En jij heeeeeel erg genieten daar ! Liefs