Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jannes duuren - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jannes duuren - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg jannes

27 Februari 2014 | Australië, Sydney

Je eerste dagen in Australië, en dan is het weer hetzelfde als in nederland! Een minder begin, maar we blijven positief!
Al moet ik zeggen dat ik Nieuw Zeeland nu al enorm mis. Wat heb ik het daar naar mijn zin gehad! Het surfen was geweldig, al gaat het nog even duren voordat ik fatsoenlijk op zo'n plank ga kunnen staan.. Maar gelukkig heb ik tijd genoeg om te oefenen!
De laatste dagen nieuw zeeland hebben we nog even goed genoten. We hebben een wandeling gemaakt naar Cathedral Cove, waar we op de helft van de wandeling bij stingray bay hebben gezwommen, een plekje waar bijna geen mensen waren, en het water precies goed. Cathedral cove zelf was wat toeristischer, maar nog steeds een heel bijzondere plek om op het strand te liggen. Samen met onze Duitser Jan zijn we naar Auckland gereden (met een omweg terug naar mount maunganui, omdat iemand zijn paspoort daar was vergeten, kan gebeuren), waar ik EINDELIJK een dagje heb kunnen winkelen met een hongaars meisje, wat heel fijn was na een week met twee mannen te hebben gereisd die vooral over voetbal en dolfijnen praten.. Onze laatste avond hebben we goed gevierd met wat drankjes in de bar van het hostel en daarna een avond goed stappen in een kroeg waar die avond vooral backpackers waren. Ik had het daar nog wel een paar dagen (weken, maanden) volgehouden.
Sydney is heel anders dan wat we gewend zijn, veel groter (ik vond auckland al enorm, dat is net den bosch ofzo) en het weer is heel anders. Benauwd, maar met onweer een flinke regen. We dachten wel even een stukje te kunnen gaan lopen, waarna we helemaal verdwaald zijn, en toen begon het natuurlijk ook nog te regenen! Ik was heeel blij om eindelijk mijn bed in te kunnen.
Vandaag zijn we met de metro naar Sydney opera house gegaan, dat was wel heel bijzonder. Het is zo'n gebouw wat je op tv ziet, en waarvan ik niet had gedacht het ooit in het echt te zien (al stelt het in het echt niet eens zoveel voor). Na een wandeling door de botanische tuin zijn we zonder te verdwalen teruggelopen naar het hostel, zo zie je maar hoe snel dingen wennen. De sfeer in de stad is trouwens wel heel goed. Veel muzikanten, kroegjes, de mensen zijn heel open en spreken je makkelijk aan, het enige wat mist is de zon..
Hopen dat die de komende weken nog tevoorschijn komt, als we richting byron bay en misschien zelfs fraser island gaan!

  • 27 Februari 2014 - 13:51

    Rian:

    Wat fijn dat alles goed verloopt en dat je veel leuke mensen ontmoet. We smullen van je verhalen,je schrijft zo leuk! We blijven je volgen en wie weet ga je een keer met ons meewandelen?? Liefs vanuit Balkum, en ook veel groetjes van Andre,Moniek en natuurlijk Koen!

  • 27 Februari 2014 - 14:27

    Sjan:

    Lieve Jannes, wat enorm gaaf om zo te mogen reizen.
    Fijn dat je het zo fijn hebt. Ik vind je verslagen ontzettend mooi
    En erg gijn dat ik zo mag meegenieten.
    Heel veel plezier nog en ik kijk al weer uit naar je volgend verhaal
    Groetjes Sjan

  • 27 Februari 2014 - 19:24

    Thalja:

    Wauw mooi om te lezen wat je allemaal mee maakt! Ik ben benieuwd naar al je nieuwe verhalen! En komend weekend wel met een feestneus rondlopen he want hier is het CARNAVAL!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

De reis in nieuw zeeland en australie

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2014

Beautiful Byron

27 Februari 2014

Sydney

20 Februari 2014

Taupo, Rotorua, mount Maunganui

12 Februari 2014

Nelson

07 Februari 2014

Wanaka
jannes

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 8360

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: